Siemię lniane na płodność

Siemię lniane na płodność: więcej cykli owulacyjnych, lepsza jakość śluzu i równowaga w układzie hormonalnym

Siemię lniane to ziarenka lnu, które nie tylko działają zbawiennie na pracę układu pokarmowego, obniżają cholesterol, ale także mają bardzo pozytywny wpływ na płodność. Siemię lniane powinno znaleźć się w codziennej diecie każdej kobiety, która stara się o dziecko. Siemię lniane na płodność – tego potrzebuje każda staraczka!

Siemię lniane – wielka moc zaklęta w małych ziarenkach

Właściwości zdrowotne siemienia lnianego doceniane były już w starożytności. Od tysięcy lat są używane w celach leczniczych, a to z uwagi na zawartość cennych składników: lignanów, choliny, kwasów tłuszczowych omega-3, błonnika, witaminy B, magnezu i manganu.

Siemię lniane ma tyle właściwości zdrowotnych, że właściwie każdy powinien wprowadzić je do swojej diety.

  • Siemię lniane na zaparcia – dzięki dużej zawartości błonnika siemię lniane poprawia ruchy perystaltyczne jelit, a tym samym pomaga uporać się z zaparciami. Ważne jednak, aby jednocześnie wypijać co najmniej 1,5 litra wody dziennie. Inaczej problem zaparć może się jeszcze pogłębić. Pamiętajmy, zawsze błonnik powinien iść w parze z dużą ilością wody.
  • Siemię lniane na żołądek – napary z siemienia lnianego pomagają przy wrzodach żołądka i dwunastnicy. Śluz z ziarenek lnu chroni przełyk i żołądek przed działaniem kwasów trawiennych.
  • Siemię lniane na cholesterol – fitosterole oraz nienasycone kwasy tłuszczowe przyczyniają się do usunięcia z organizmu tzw. złego cholesterolu LDL. Jednocześnie podwyższają dobry cholesterol HDL.
  • Siemię lniane na odchudzanie – duża zawartość błonnika powoduje, że dość szybko pojawia się uczucie sytości, znika problem zaparć i „pęczniejącego brzucha”.
  • Siemię lniane na raka – ziarenka lnu są bogatym źródłem lignanów, czyli fitoestrogenów, które niezwykle przypominają ludzkie estrogeny. Hamują one rozwój niektórych typów nowotworów.

 

Siemię lniane na płodność – jak pomaga w staraniach?

Siemię lniane ma także korzystny wpływ na płodność, a to dzięki zawartości wspomnianych fitoestrogenów – pomagają one wprowadzić równowagę hormonalną w organizmie. Szczególnie warto spożywać je, gdy pojawia się problem nieregularnych cykli menstruacyjnych. Spożywanie siemienia lnianego reguluje estrogen i progesteron.

Olej z siemienia lnianego lub sproszkowane siemię lniane poprawia jakość i ilość śluzu płodnego typu S. Zła jakość tego śluzu to jedna z częstych przyczyn obniżonej płodności – uniemożliwia plemnikom dotarcie do komórki jajowej. W celu polepszenia jakości śluzu warto pić olej z wiesiołka (w pierwszej fazie cyklu miesiączkowego) i olej z siemienia lnianego (w drugiej fazie cyklu).

Siemię lniane pomaga złagodzić objawy napięcia przedmiesiączkowego. Jeśli przed okresem odczuwasz napięcie, ból i wyraźnie jesteś nie w formie, koniecznie wprowadź do diety siemię lniane.

Badania* wykazały, że regularne spożywanie siemienia lnianego zwiększa ilość cykli owulacyjnych. Kobiety w ciągu roku mogą mieć nawet kilka cykli bez owulacji, co utrudnia zajście w ciążę.

Siemię lniane na płodność to niewielka zmiana w diecie, która może przynieść znakomite rezultaty. 

Dziki pochrzyn sprzyja niepłodnym – zioło, które powinna znać każda kobieta

Jak spożywać siemię lniane na płodność?

Siemię lniane dostępne jest w każdej aptece a nawet markecie w postaci małych ziarenek. Kosztuje kilka złotych, a za tę cenę otrzymujemy moc właściwości leczniczych. Siemię lniane jest przykładem zdrowej żywności o ogromnym potencjale leczniczym, na które nie trzeba wydawać wiele.

Siemię lniane na płodność można spożywać na 3 sposoby:

– mielić i dodawać do kanapek, koktajli, jogurtów, owsianek i czego tylko chcemy;

– dodawać w formie ziarenek;

– przygotowywać napój o konsystencji kisielu (1 łyżkę ziaren siemienia gotować w szklance wody: 10 minut, jeśli chcemy, aby działał osłonowo na układ pokarmowy, a 15 minut, jeśli chcemy za jego pomocą wyleczyć zaparcia)

Wskazówka: zmielonej formy siemienia używamy zawsze na surowo, gdyż wtedy nie traci cennych właściwości zdrowotnych. Siemię zmielone dostarcza więcej korzystnych składników niż całe ziarna. Ziarnka lnu najlepiej mielić w młynku do kawy tuż przed zjedzeniem, ponieważ tym sposobem nie traci swoich wartości.

 

*przeprowadzone w University of Rochester w Nowym Jorku (ncbi.nlm.nih.gov)

 

POLECAMY TAKŻE

Dieta na płodność – podstawy, które trzeba znać

Agnieszka Woźniak

Redaktorka i korektorka językowa. Pisze od kiedy pamięta, a w międzyczasie zajmuje się tropieniem zagubionych przecinków i poprawianiem błędów ortograficznych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *