1145 bezpłatnych badań nasienia w ramach kampanii „TATA. Najważniejsze słowo dla mężczyzny”

1 czerwca wystartowała kolejna edycja kampanii społecznej Stowarzyszenia na Rzecz Leczenia Niepłodności i Wspierania Adopcji „Nasz Bocian”: „TATA. Najważniejsze słowo dla mężczyzny”, która potrwa do końca miesiąca i której celem jest upowszechnianie wiedzy na temat niepłodności męskiej. W ramach tegorocznej edycji kampanii, poza tradycyjną już pulą darmowych badań nasienia Stowarzyszenie zwraca się po raz kolejny do Ministerstwa Zdrowia z prośbą o uwzględnienie badania nasienia w koszyku świadczeń gwarantowanych NFZ. 

Niepłodność to nie tylko czynnik żeński!

Badania dowodzą, że niepłodność spowodowana jest w równym stopniu przez czynnik męski i żeński. Polskie Towarzystwo Medycyny Rozrodu i Embriologii (PTMRiE) szacuje, że niepłodność dotyka bezpośrednio około 1-1,5 mln par w Polsce, co stanowi nawet 20% społeczeństwa polskiego w wieku reprodukcyjnym. 
 
Tata. Najważniejsze słowo dla mężczyzny

„TATA. Najważniejsze słowo dla mężczyzny” to ogólnopolska kampania społeczna, która początek ma w 2010 roku. Celem kampanii było przełamanie stereotypów postrzegania niepłodności jako problemu wyłącznie kobiecego, a oczekiwanym efektem upowszechnienie wiedzy na temat niepłodności jako choroby społecznej oraz prognoz co do jej zasięgu w kolejnych pokoleniach. Patronat Honorowy nad kampanią objęło Ministerstwo Zdrowia oraz Polski Komitet Olimpijski.

Od tego czasu co roku w czerwcu Stowarzyszenie „Nasz Bocian” organizuje kampanię: TATA. Najważniejsze słowo dla mężczyzny i zaprasza do niej wszystkie polskie ośrodki leczenia niepłodności. Kliniki niezawodnie przekazują nieodpłatnie pulę badań nasienia dla pacjentów, by pomóc w diagnostyce i leczeniu niepłodności.

TATA. Najważniejsze słowo dla mężczyzny

W tym roku, wraz z partnerami kampanii przygotowanych jest 1145 bezpłatnych badań nasienia, które będzie można wykonać w jednym z 43 ośrodków leczenia niepłodności w całej Polsce. Wartość oferowanych badań to około 150 000 PLN!
 
Wymiernym efektem kampanii jest również ogromna zmiana w postrzeganiu niepłodności, jako problemu pary, a nie wyłącznie kobiety oraz przełamywanie tabu związanego z badaniem nasienia.
 
Więcej na temat tegorocznej edycji na stronie Stowarzyszenia Nasz Bocian:  https://www.nasz-bocian.pl/nasze-projekty/tata-najwazniejsze-slowo-dla-mezczyzny
 

Najważniejsze dane dotyczące niepłodności męskiej oraz kampanii TATA. Najważniejsze słowo dla mężczyzny 

 
  • Niepłodność dotyka w Polsce 1 na 5 par 
  • Według danych Polskiego Towarzystwa Medycyny Rozrodu i Embriologii cierpi na nią nawet 1,5 mln par w Polsce
  • Przyczyny niepłodności równie często diagnozuje się po stronie kobiet, jak i mężczyzn. 
  • Przyczyny niepłodności męskiej wynikają zarówno z genetyki, jak ze stylu życia oraz warunków środowiskowych, w tym z zanieczyszczenia powietrza
  • W ciągu 40 lat jakość nasienia spadła o prawie 60%, wynika to najprawdopodobniej z warunków środowiskowych oraz ze stylu życia. Jeżeli tendencja się utrzyma można założyć, że do roku 2050 ponad 40% mężczyzn będzie niepłodnych
  • Podstawowe badanie płodności męskiej – spermiogram – w Polsce wciąż nie jest refundowane przez NFZ
  • W ramach kampanii TATA. Najważniejsze słowo dla mężczyzny przygotowaliśmy 1145 bezpłatnych badań nasienia o wartości około 150 tys zł, które można wykonać w ośrodkach leczenia niepłodności, będących partnerami akcji w całej Polsce.

Źródło: Informacja prasowa/Stowarzyszenie Nasz Bocian

 

POLECAMY TAKŻE: 

In vitro w Polsce. Kosztowna droga do macierzyństwa

 


Dziennikarka, redaktorka, absolwentka Polonistyki na UW. Woli słuchać niż mówić, biegać niż siedzieć, medytować niż dywagować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.