Starasz się o dziecko? Idź w stronę słońca. Wiesz, czym jest dieta słoneczna?

Starasz się o dziecko? Idź w stronę słońca. Wiesz, czym jest dieta słoneczna?

Wiosna w pełni – dni coraz dłuższe, słońce grzeje coraz mocniej, temperatury zachęcają do zdjęcia „długich rękawów” i wygrzewania się. To nie tylko przyjemne i relaksujące, ale także bardzo zdrowe. Pamiętaj, że słońce wspomaga produkcję witaminy D, której bardzo potrzebujesz, by zajść w ciążę. Ale to nie jedyna pozytywna właściwość słońca, którą warto wykorzystać podczas leczenia niepłodności. Oto 5 zalet wystawiania się na działanie promieni słonecznych. 

1. Słońce lekiem na depresję

Pierwsze promienie słoneczne wpływają zbawiennie na układ nerwowy. Spacer w pełnym słońcu sprawi, że organizm zacznie wytwarzać serotoninę, czyli hormon, który wpływa na poprawę nastroju oraz spokojniejszy sen. Badania potwierdzają, że depresja dopada częściej osoby, które mają słabe stężenie witaminy D w organizmie. Słoneczko pomoże wyprodukować więcej cennej witaminy D, która ukoi nerwy. Ponadto delikatna opalenizna, pojawiająca się na ciele po przebywaniu na słońcu, dodaje uroku. Cera staje się promienna i znacznie ładniejsza, co również wpływa na samopoczucie, przede wszystkim kobiet.

2. Słoneczna dieta

Kiedy na dworze świeci słońce, zamiast diety wybierz się na spacer! Słońce przyspiesza metabolizm oraz sprawia, że podskórny tłuszcz znika znacznie szybciej. Ponadto i w przypadku odchudzania kluczową rolę odgrywa witamina D. Jej niedobór prowadzi do otyłości, a w szczególności otyłości brzusznej. Teraz już wiadomo dlaczego latem jest nam łatwiej zgubić zbędne kilogramy, niż zimą.

 

3. Słońce lekiem na płodność?

Według badań, największa liczba par wygrywa walkę z niepłodnością latem, czyli wtedy gdy słońce świeci najintensywniej. Najprawdopodobniej jest to znów rezultat większej zawartości witaminy D w organizmie. Dzięki pozytywnemu wpływowi witaminy D na przemianę materii, organizm znacznie szybciej oczyszcza się z toksyn, co ułatwia zapłodnienie.  Dodatkowo wakacyjne słońce wpływa na wzrost libido.

4. Słoneczna profilaktyka raka piersi

Badania opublikowane w 2014 roku dowodzą, że kobiety korzystające z uroków słońca i często wystawiające ciało na ekspozycje promieni słonecznych są mniej narażona na zachorowanie na raka piersi, niż kobiety unikające nasłonecznionych miejsc. Już od pierwszych, wiosennych przebłysków słońca staraj się spędzań czas na zewnątrz, aby zadbać o swoje zdrowie.

5. Światło słoneczne obniża ciśnienie krwi

Osoby narażone na zawał serca oraz udar powinny spędzać jak najwięcej czasu na słońcu. Promienie słoneczne wpływają na obiżenie cisnienia krwi oraz zwiększenie wydolności serca. Dzięki ekspozycji na słońce układ sercowo-naczyniowy ma się znacznie lepiej.

Aby wykorzystać dobroczynne działanie słońca, należy pamiętać o kilku zasadach:

  • przede wszystkim ważny jest umiar – w upalne dni nie należy korzystać ze słonecznych kąpieli w samo południe. Godziny między 11 a 15 najlepiej spędzić w klimatyzowanym pomieszczeniu
  • przed ekspozycją na słońce zadbaj o swoją skórę. Zastosuj krem z filtrem, który uchroni cię przed poparzeniami słonecznymi
  • podczas upalnych dni, osłoń głowę kapeluszem
  • uważaj na oczy, podczas intensywnego słońca załóż dobrej jakości okulary przeciwsłoneczne

POLECAMY TAKŻE:

Płodna dieta na wiosnę – jadłospis dietetyka

Nasz dietetyk: Tak powinna wyglądać płodna dieta na wiosnę (+jadłospis)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *