probiotyki podczas staran nieplodnirazem

Nasz dietetyk: Probiotyki zwiększają odporność i pomagają zajść w ciążę

Jadłospis z probiotykami – 2000 kcal 

Śniadanie 08:00: Jajecznica z szynką i awokado + szklanka mleka

478 kcal, białko 29.7 g, węglowodany 26 g, tłuszcz 28.4 g

Składniki (1 porcja):

  • Jajko 120 g, (2 sztuki)
  • Awokado 35 g, (1/4 sztuki)
  • Szynka drobiowa 28 g, (1 plaster)
  • Cebula 30 g, (1/4 sztuki)
  • Oliwa z oliwek 5 g, (0.5 łyżki)
  • Papryka czerwona 115 g, (0.5 sztuki)
  • Mleko acidofilne 240 g, (1 szklanka)

Przygotowanie: Paprykę i awokado umyć, osuszyć i pokroić w drobną kostkę. Podobnie pokroić szynkę. Na oliwie zeszklić cebulę. Dodać paprykę i szynkę. Wbić 2 jaja. Gdy zaczną się ścinać dodać awokado. doprawić szczypta soli i pieprzu. Smażyć aż jajecznica odpowiednio się zetnie.

Lunch 11:00: Jogurt naturalny z domową granolą i owocami

455 kcal, białko 15.2 g, węglowodany 46.3 g, tłuszcz 25.8 g

Składniki (1 porcja):

  • Płatki owsiane 20 g, (2 łyżki)
  • Nasiona słonecznika 10 g, (1 łyżki)
  • Migdały 10 g, (0.5 łyżki)
  • Orzech włoski 6 g, (2 sztuki)
  • Masło 5 g, (0.5 łyżek)
  • Kiwi 69 g, (1 sztuka)
  • Brzoskwinia 85 g, (1 sztuka)
  • Jogurt naturalny 180 g, (0.5 szklanek)

Przygotowanie: Na suchej patelni uprażyć słonecznik, przesypać ziarna do miseczki, na patelni roztopić masło. Na blachę do pieczenia wysypać płatki owsiane, płatki migdałów, posiekane orzechy laskowe i uprażony słonecznik, posypać cynamonem. Następnie polać płynnym miodem i roztopionym masłem. Całość dokładnie wymieszać i piec przez około 15 minut w temperaturze 180 stopni C. Porcje granoli wymieszać z jogurtem i pokrojonymi w kostkę owocami.

Obiad 14:00: Pstrąg z cytryną

530 kcal, białko 47.5 g, węglowodany 51 g, tłuszcz 14.8 g

Składniki (1 porcja):

  • Pstrąg 160 g (1 sztuka)
  • Mielony imbir 1 g
  • Mielone ziarna gorczycy 2 g
  • Sól 2 g
  • Koperek 18 g (2 łyżki)
  • Cytryna 20 g (2 łyżki)
  • Ziemniak 150 g (2 sztuki)
  • Sok marchwiowy jednodniowy 240 g (szklanka)

Przygotowanie: Pstrąga przyprawić imbirem, bazylią, gorczycą, solą. Wycisnąć czosnek i posypać koperkiem. Zrobić nacięcia, w które należy włożyć plasterki cytryny. Piec w 180 stopniach C. około 30 min. Ziemniaki ugotować. Podawać z jednodniowym sokiem marchwiowym.

Przekąska 17:00: Pieczona gruszka z bakaliami i serkiem Ricotta

298 kcal, białko 9.91 g, węglowodany 49.8 g, tłuszcz 8.44 g

Składniki:

  • Gruszka 148 g (1 sztuka)
  • Ser ricotta 10 g
  • Cynamon mielony 1 g
  • Orzech ziemny 5 g (1 sztuka)
  • Orzech włoski 5 g (1 sztuka)
  • Rodzynki 5 g (łyżeczka)
  • Chleb pełnoziarnisty 50 g (kromka)

Przygotowanie: Gruszkę obieramy, kroimy w plasterki, które obtaczamy w cynamonie. Pieczemy w naczyniu żaroodpornym przez ok. 15 minut w 180 stopniach C. Układamy na pieczywie, posypujemy bakaliami i odrobiną serka ricotta.

Kolacja 20:00: Krem selerowy 

262 kcal, białko 11.3 g, węglowodany 55.8 g, tłuszcz 2.81 g

Składniki:

  • Woda 1000 g, (1 litr)
  • Seler korzeniowy 315 g, (0.6 korzeń)
  • Pietruszka 160 g, (2 korzeń)
  • Por 100 g, (2 kawałek)
  • Suszony tymianek 4 g, (1 łyżeczka)

Przygotowanie: Ugotować w 1 l wody obranego i pokrojonego selera (korzeń) wraz z pietruszkami (2-3 duże sztuki), porem, selerem naciowym (5-6 gałązek). Doprawić solą, pieprzem, estragonem, tymiankiem. Gotować ok. 40 min.


Aleksandra Kołodziejczak – dietetyk, edukator programu Zdrowo Jemy Zdrowo Rośniemy, założycielka bloga www.zaslodko-zaslono.pl.

Poprzez zdobytą wiedzę z zakresu dietetyki oraz pasji do gotowania pomaga osobom w różnych dolegliwościach zdrowotnych, z nadmierną masą ciała oraz rodzicom małych niejadków. Współpracuje również z fundacją „Świadoma Mama”, gdzie podczas warsztatów udziela porad oraz wygłasza krótkie prelekcje na temat zdrowego odżywiania.

 

 

 


Polecamy także:

Dynia – konieczny składnik jesiennego menu niepłodnych (+przepisy)

 

  • Strony:
  • 1
  • 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *