Chcesz zajść w ciążę, ale nie masz ochoty na seks? Zobacz, jak pobudzić libido

7 sposobów na poprawienie libido!

1. Zmień dietę

Brzmi jak zadanie trudne i skomplikowane do wykonania. Może się jednak takie okazać tylko z pozoru. Dieta nie powinna zawierać żywności przetworzonej. Zrezygnuj z gotowych dań, fast-food’ów, sosów z torebek itp. Należy jeść jak najwięcej świeżych warzyw, owoców, orzechów i nasion. Do codziennego jadłospisu włączyć tłuste ryby morskie, dobre oleje i świeże zioła i przyprawy. Dieta powinna być tak zbilansowana, aby podać kalorii była optymalna. 

>>> Więcej: Doktor Ania, najlepsze oczy polskiej blogosfery, o diecie na płodność

2. Na seks sen!

Specjaliści zgodnie twierdzą, że brak snu negatywnie wpływa na stan libido – dotyczy to zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Jeśli zarywasz noce i śpisz za krótko, to z pewnością w twojej sypialni nie będzie gorąco. Zadbajcie o to, aby spać ok. 6-8 godzin (zależnie od potrzeb organizmu). Swoje igraszki planujcie tak, by nie zakłócały waszego snu i nie powodowały zmęczenia. 

>>> Czytaj także: Bezsenność i niepłodność. 6 sposobów, które pozwolą ci szybko zasnąć

3. Rusz się

Aktywność fizyczna z pewnością zwiększy twoje libido, a także pozytywnie wpłynie na funkcjonowanie organizmu. Możesz wybrać to, co lubisz – wyjdź potańczyć, idź do klubu fitness, uprawiaj jogę, biegaj, wyjdź na rowerową przejażdżkę bądź skuś się na bardziej odważną aktywność – polo dance (taniec na rurze wzmacnia nie tylko ciało, ale również podnosi samoocenę).  Do tego w wolnej chwili poruszaj się trochę przed lustrem – kręć biodrami, spinaj pośladki, trenuj mięśnie Kegla – twoje rozgrzane ciało powinno być pełne pozytywnych myśli. Możesz przy tym fantazjować, rozmyślać o waszych poczynaniach w sypialni.

Sport dostarcza do ciała endorfin (hormonów szczęścia), które sprawią, że twoja ochota na seks będzie większa.

Co najlepsze, badacze z Uniwersytetu w Teksasie dowiedli, że 30-minutowy trening cardio zwiększa bardziej pobudzenie po obejrzeniu filmu erotycznego niż u kobiet, które nie ćwiczyły. Również mężczyźni, którzy ćwiczą przynajmniej 3 razy w tygodniu mają większą ochotę na seks i są z niego bardziej zadowoleni – wynika to z wzmożonej produkcji testosteronu.

4. Afrodyzjaki

Oczywiście również tym, co jecie możesz zwiększyć libido. Dla mężczyzn szczególnie zaleca się spożywanie sporej ilości białka, dlatego też warto jeść dobrej jakości mięso indyka, kefiry, jogurty, twaróg, ryby morskie i jajka. Aby aktywność seksualna wzrosła warto również jeść soczewicę, niewielkie ilości soi, fasolkę szparagową i zielony groszek. Poziom testosteronu podnoszą również nasiona – warto jeść pestki dyni, słonecznika i sezamu. Z kolei kobietom borykającym się z niskim libido zaleca się spożywanie marchwi, bananów, melonów, mango i owoców granatu – wspomagają działanie hormonów, tym samym zwiększają popęd seksualny. Seler, awokado i migdały również sprawdzą się w rozgrzewaniu atmosfery w sypialni. Pamiętaj, nie tylko wartości odżywcze są ważne, jednak afrodyzjaki to też zapach i kształt – niektóre kuszą, aby szybko wylądować w sypialni!

>>> Czytaj także: Awokado superfood – obowiązkowy składnik diety przyszłych rodziców

5. Nie tylko pieprz!

Przyprawy w kuchni mają znaczenie nie tylko w kwestii walorów smakowych. Pary mające problem z niskim libido powinni doprawiać swoje dania w wyjątkowy sposób. Świeże zioła takie jak bazylia rozbudzają zmysły. Imbir, cynamon, gałka muszkatołowa poprawiają krążenie krwi i rozgrzewają całe ciało. Szafran i anyż zachęcają kobiety do amorów. Papryczki chilli również rozgrzeją was do czerwoności. Ponadto, pieprzne chwile zapewni również pieprz. Pamiętaj, co na drugi raz wrzucić do koszyka z zakupami!

6. Seks-shop tylko dla niewyżytych?

Niskie libido może wynikać również z rutyny. Jeśli ciągle kochacie się w tej samej pozycji, o stałych porach i nie ma tu miejsca na odrobinę fantazji i zmian, to z pewnością może towarzyszyć temu również spadek libido. Opowiedzcie sobie nawzajem o swoich ulubionych igraszkach. Ruszcie wyobraźnią i zróbcie coś, czego do tej pory nie było! Skorzystajcie z gadżetów, a może nawet przebierzcie się. W sypialni nie może wiać nudą – zadbajcie o to.

7. Czas tylko dla was!

Zadbajcie, aby raz w tygodniu spędzić wspólny wieczór tylko we dwoje. Romantyczna kolacja, kino, spacer – wybierzcie sami ulubioną formę. Cieszcie się sobą, dajcie sobie wytchnienia, nie myślcie o problemach. Żyje się tylko raz i bez względu na wasze troski i marzenia powinniście korzystać również z dnia dzisiejszego. Nie marnujcie czasu i pielęgnujcie swoją miłość. 

Polecamy także: 

Gdy in vitro zawodzi, pomagają zioła. Jak to możliwe? Już wiemy!

Armia Adonisów strzelająca ślepakami. Skąd się bierze męska niepłodność

Starasz się o dziecko? Jedz śniadania – na dzień dobry i dobrą płodność

 

  • Strony:
  • 1
  • 2
Komentarze: 3

u mnie spadek libido wynikał z ogólnego przemęczenia i stresów. Na szczęście znalazłam w aptece wyciąg z korzenia maca od herbaya. Codziennie biorę dwie kapsułki i problem z obniżonym libido zniknął

Sądziłam, że tylko pierwszy stosunek tak boli, ale w moim przypadku okazało się być inaczej. Bardzo tego chciała, lecz zawsze pierwszą myślą był ten niepokojący ból 🙁 Udałam się do lekarza gdzie polecił mi zastosowanie Mucovagin globulki 🙂 Szczerze pomogły mi, nie od razu ale pomogły.

Moja zona bardzo opornie podchodzila do tego problemu. Po prostu z czasem nasze zycie seksualne przestalo istniec. Ale to tak naprawde kwestia powaznej rozmowy. Jej problemem byla suchosc pochwy, ale teraz juz ten klopot nie istnieje. Stosujemy zel mucovagin jako lubrykant i jest znacznie lepiej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *