Dieta po ciąży

Czym zastąpić tradycyjnego pączka, gdy ma się insulinooporność? Pączki z niskim IG będą znakomitą alternatywą w Tłusty Czwartek dla cukrzyków i osób z insulinoopornością, choć – nie ukrywajmy, smakować będą inaczej niż te z cukierni. Na pewno jednak... Więcej

Insulinooporność to problem wielu kobiet zmagających się z niepłodnością. Nierzadko towarzyszą jej inne choroby, m.in. cukrzyca, PCOS, otyłość czy zaburzenia hormonalne. Podstawą leczenia jest zmiana diety i zwiększenie aktywności fizycznej. W praktyce jednak nie... Więcej

Współpracując z osobami mającymi problem z płodnością, temat insulinooporności przewija się bardzo często. Wiele osób słysząc od lekarza, że występuje u nich insulinooporność, poszukuje od razu informacji na temat diety – i bardzo dobrze, ponieważ tę... Więcej

Jeśli setki razy rozpoczynałaś dietę i nigdy rezultaty nie były spektakularne, pora zmienić podejście do odchudzania. Pierwsze kroki, zamiast do dietetyka, skieruj do lekarza. Wykonanie podstawowych badań pozwoli wykluczyć choroby, które mogą utrudniać odchudzanie... Więcej

Tzw. zajadanie stresu zna niejedna kobieta. Epidemia koronawirusa i czas izolacji w domach to okoliczności sprzyjające do podjadania tego, co nie służy zdrowiu. Dla kobiet, które starają się o ciążę i leczą niepłodność prawidłowa waga i odpowiednia dieta mają... Więcej

I znów Wielkanoc będzie inna niż zwykle. Z powodu ciągnącej się pandemii nie spotkamy się w szerszym gronie rodziny, nie odwiedzimy znajomych, nie będziemy szykować jedzenia dla „armii wojska”. Wielkanocne śniadanie z tego powodu także będzie w wielu domach... Więcej

Zespół Policystycznych Jajników (PCOS) to choroba endokrynna, związana z gospodarką hormonalną. Może powodować zaburzenia owulacji, trudności z utrzymaniem prawidłowej masy ciała, nadmierne owłosienie, trądzik a także niepłodność. PCOS często towarzyszy... Więcej

Jesteś w ciąży, karmisz piersią, a może jesteś w trakcie leczenia i nie możesz pozwolić sobie na toast klasycznym alkoholowym szampanem? Nic straconego. Oto 5 przepisów na pyszne bezalkoholowe drinki karnawałowe dla kobiet w ciąży i karmiących... Więcej

Agnieszka Cegielska – propagatorka naturalnego stylu życia – przygotowała 60 przepisów na potrawy, które wzmocnią Twój organizm i będą miały zbawienny wpływ na Twoje zdrowie. A ponadto dopieszczą Twoje kubki smakowe. Naturalnie, zdrowo i smacznie. Czegóż... Więcej

Jesteś na diecie bezglutenowej i tęsknisz za smakiem pysznego pachnącego chleba? Nie musisz z tego rezygnować. Oto trzy sprawdzone przepisy na zdrowy bezglutenowy chleb oraz trzy pomysły na zamiennik masła. Co powiesz na chleb bezglutenowy z jednego składnika i masło z... Więcej

Internet obiegły nagie zdjęcia pewnej kobiety. To matka, która 9 miesięcy wcześniej urodziła dziecko. Zdjęciami chciała upamiętnić swoje ciało po porodzie. Fotografia wzbudziła skrajne emocje – od zachwytów i słów poparcia, po ostrą, agresywną krytykę. Jak... Więcej

Zbilansowana dieta wegetariańska i wegańska może wspomagać płodność. Należy jednak pamiętać, by jedzenie dostarczało wszystkich niezbędnych składników potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu, w tym – układu hormonalnego i płciowego.... Więcej

Czy święta na diecie bezglutenowej mogą być smaczne, słodkie i pachnące? Czy dieta bezglutenowa w ogóle może być smaczna? Odpowiedź to podwójne tak! Dlatego jeśli z różnych powodów, np. Hashimoto, w twojej diecie nie ma miejsca na gluten, jaja czy mleko, nie... Więcej

Dieta i odpowiednie żywienie przy chorej tarczycy to podstawa – zwłaszcza przy Hashimoto. Nie tylko wspomaga regulację układu hormonalnego, ale także pomaga pozbyć się przykrych dolegliwości, które towarzyszą zaburzeniom pracy tarczycy. Co jeść przy Hashimoto?... Więcej

Desiree Fortin to Amerykanka, matka trojaczków, blogerka, którą świat poznał jako „The Perfect Mum”. Tak brzmi nazwa bloga, na którym Desiree Fortin dzieli się swoją codziennością z trojaczkami. Jej życie można podglądać także na Instagramie, gdzie zdjęcia... Więcej

Pomoc dietetyczna i modyfikacja stylu życia są traktowane jako podstawowa metoda leczenia w PCOS. Wprowadzenie większej ilości warzyw o niskim indeksie glikemicznym do diety i ograniczenie białka zwierzęcego (szczególnie z mięsa czerwonego i drobiu) na rzecz białka... Więcej

Coraz bliżej Święta Bożego Narodzenia. Zapach korzennych przypraw i piernika coraz częściej wypełnia domy, tworząc wyjątkową atmosferę spokoju i radości. Zapewne niejednej mamie sen z powiek spędza menu na ten czas. Co może zjeść ciężarna czy mama karmiąca... Więcej

Przy Zespole Policystycznych Jajników odpowiednia dieta może znacząco poprawić płodność. Właściwy dobór składników pokarmowych nie tylko ustabilizuje gospodarkę hormonalną, ale także zwiększy ilość owulacji i pozwoli uniknąć chorób, które mogą rozwinąć... Więcej