rok i co dalej nieplodnosc nieplodnirazem

12 miesięcy bezowocnych starań o ciążę – czy to na pewno niepłodność?

Niepłodność a aktywność sportowa

Warto również zwrócić uwagę na aktywność sportową. Nierzadko pary starające się o dziecko argumentują nie uprawianie sportu brakiem czasu. Badania diagnostyczne, wizyty w klinice, czas spędzany w kuchni na przygotowanie posiłków według nowych, sprzyjających płodności nawyków żywieniowych. A przecież do tego chodzą jeszcze codzienne obowiązki i praca – gdzie tu miejsce na aktywność sportową? 

Należy jednak podkreślić, że regularna, dopasowana do możliwości aktywność fizyczna znacznie wspomaga płodność. Badania dowodzą, że sport w połączeniu ze zbilansowaną dietą redukuje otyłość brzuszną i poprawia insulinowrażliwość, co w rezultacie przekłada się u ok. 90 proc. kobiet na zwiększenie szansy na zajście w ciążę.

Nie warto bać się aktywności fizycznej. Wystarczy min. 30 minut, 3-4 razy w tygodniu, aby zredukować hormon stresu (kortyzol), wyrównać poziom glukozy we krwi, zapobiec chorobom krążenia, a także otyłości i nadwadze. Według dotychczasowych badań umiarkowany wysiłek jest wskazany i sprzyja płodności. Jedynie intensywna aktywność, np. u kobiet trenujących zawodowo czy np. takich, które biegają maratony może powodować zaburzenia cyklu, które utrudniają zajście w ciążę – podkreśla instruktorka Gosia Reysner. 


Jeśli nie wiesz, jak zacząć, to koniecznie skorzystaj z artykułów “Trenuj z Gosią”, w których nasza instruktorka pokazuje, jak ćwiczyć bez wychodzenia z domu i bez specjalistycznych przyrządów.


Oto przykładowe treningi – z pewnością poprawisz kondycję i samopoczucie, a tym samym zwiększysz swoje szanse na zajście w ciążę.

1. Trenuj z Gosią: 9 ćwiczeń z krzesłem na wszystkie partie ciała (+wideo)

Cały trening tutaj >>> chcę ćwiczyć!

2. Trenuj z Gosią: Rozluźnij się! Zestaw 8 ćwiczeń relaksacyjnych (+wideo)

Cały trening tutaj >>> chcę ćwiczyć!

Wiele dla ciała. A co na smutek, rozchwiane emocje i poprawę relacji?

Niepłodne pary nierzadko zapominają, że oprócz ciała i całej fizycznej otoczki, na zdrowie wpływają także emocje i relacje. Aby zajść w upragnioną ciążę należy postarać się, aby między wszystkimi układami w ciele istniała równowaga. Jak to osiągnąć?

Aby świadomie przygotować się do ciąży, konieczne jest obustronne zaangażowanie. Pragnienie dziecka powinno być wspólnym pragnieniem, a nie tylko kobiety. Warto uświadomić sobie, czy mamy jakieś wspólne lęki z tym związane, jakie mamy wyobrażenia, czego chcę ja, a czego partner.

– Czas oczekiwania na dziecko powinien być jednak przede wszystkim czasem radości, pozytywnych uczuć. Codziennego budzenia się do życia, a nie cofania i rozpamiętywania porażek. Warto przypomnieć sobie, co kiedyś wyzwalało w nas pozytywne emocje i je ożywić. Jeśli nie ma w nas głębszych blokad, to istnieje bardzo duża szansa na szybkie zajście w ciążę naturalnie – mówi dr n. med. Preeti Agrawal, prezes Fundacji Kobieta i Natura, założycielka pierwszego w Polsce ośrodka leczenia integracyjnego.

Ponadto, już na tym etapie warto skorzystać z pomocy specjalisty. Terapia (indywidualna bądź dla par) jest skutecznym sposobem, który ułatwia zajście w ciążę. Nierzadko u par borykających się z niepłodnością występują blokady psychiczne. Mimo podręcznikowych wyników i świetnego samopoczucia można mieć w głowie przekonania, które skutecznie blokują. Ciało jest wtedy bezradne. Terapia u specjalisty może pomóc w odnalezieniu nowego sposobu myślenia, nowych przekonań. Nierzadko, również po takich spotkaniach udaje się uruchomić pozytywną samoocenę. Jeśli wierzysz, że jest to droga do osiągnięcia także twojego celu, podejmij kolejne wyzwanie i zawalcz o dziecko.


Polecamy także:

Dr Preeti Agrawal: „Pomagam w odzyskaniu utraconej płodności”

 

 

Bezowocne starania o ciążę? Może tarczyca JEJ lub JEGO nie działa prawidłowo

 

 

Tego nie wiesz! 9 zaskakujących faktów o komórce jajowej

 

 

 

 

  • Strony:
  • 1
  • 2

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *